Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends - Martin Lindström (2016, vydavatelství St. Martin’s Press)
Big data hýbají světem a spousta společností na ně při tvorbě svých strategických rozhodnutí nedá dopustit. Jsou tady ovšem i další, spíše malá data. A na ty je odborníkem Martin Lindström. Jeho práce spočívá v tom, že sleduje lidi z různých koutů světa. Jejich návyky, systém, jakým rovnají věci do ledničky nebo jaké stránky navštěvují… prostě každý detail jejich každodenních životů. Z těchto střípků malých dat poté skládá mozaiku, kterou poté přetvoří do marketingové kampaně svého klienta. V knize se tak dozvíte například to, jak je možné vyřešit spor mezi indickými nevěstami a jejich tchýněmi pomocí krabice cereálií, co dělají francouzské dívky v šest ráno nebo jak rychle se mají zavírat dveře auta, aby si ho Číňané koupili. Velkou část knihy tvoří vyprávění o zemích a zejména lidech, které autor při své práci poznal. Druhá (a kratší) část je věnována popisu metody, jakou Lindström využívá, aby se i z Vás mohl stát odborník na malá data. Perfektní knížka o trochu jiném marketingu.