Krev, pot a pixely - Příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher - Jason Schreier (v českém překladu Petra Miklicy - 2019, v nakladatelství Host, v anglickém originálu Blood, Sweat, and Pixels: The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made - 2017, v nakladatelství Harper)
Máte rádi počítačové hry? Bez ohledu na to, co jste právě odpověděli, čtěte dál. Kniha známého herního novináře Jasona Schreiera je totiž vhodná jak pro náruživé hráče, tak i pro někoho, kdo hrám vůbec neholduje. Je totiž mnohem víc o firemní kultuře, managementu a fungování herního průmyslu jako celku, než o hrách samotných. Sám se považuji za hráče, ale aktivně znovu hraji až v posledních letech a proto jsem většinu v knize zmíněných her nehrál (a v některých případech dokonce ani neznal). A přesto jsem si knihu užil. Vypráví totiž příběh několika různých her z pohledu jejich vývojářů a můžeme proto v přímém přenosu vidět, jak probíhá vývoj her. A že je to často neuvěřitelně šílený proces. Kniha může sloužit jako přípravný manuál pro každého, kdo by chtěl v herním průmyslu dělat. I když ho to nejspíš odradí - všechny “crunche,” nutnosti neustále přepracovávat hotového a také snášet nejasnosti v tom, co vlastně bude platit za měsíc… rozhodně to není pro každého. O to víc bychom si potom my, hráči, měli cenit toho, že to vůbec někdo dělá.